Kamila Bachula

Holistyczne podej艣cie do zdrowia – Ajurweda – Joga 艣miechu

Jestem tym, co jem

Zapiekana kostka dyniowa

Ci膮g dalszy maratonu dyniowego 馃檪 . Jeszcze mi si臋 nie przejad艂y, dlatego ze smakiem wykorzystuj臋 swoje zapasy. Tym razem bardzo prosty pomys艂 na dyni臋 pieczon膮, kt贸r膮 mo偶emy zast膮pi膰 porcj臋 ziemniak贸w przy obiedzie, ale na tym nie koniec, bo dynia w tej formie nadaje si臋 do sa艂atek lub sadzonych jajek.

Przypomn臋 na pocz膮tek poprzednie przepisy na wykorzystanie dyni:

  • wytrawne muffiny oraz proste puree z dyni (klik)

  • rozgrzewaj膮ca zupa dyniowa (klik)

  • ciasto dyniowe z marchwi膮 lub jab艂kiem (klik)

  • dynia z kasz膮 jaglan膮 na s艂odko (klik)

Je艣li chcesz razem ze Zdrow膮 Brz贸zk膮 艣wiadomie zadba膰 o swoje zdrowie, wpisz si臋 do newslettera 馃檪

[mc4wp_form id=”1736″]

 

A teraz bez zb臋dnych ceregieli podaj臋 Wam przepis na pieczon膮 dyni臋:

Sk艂adniki:

  • 1 ma艂a dynia
  • 2 艂y偶eczki octu jab艂kowego
  • 1 艂y偶eczka miodu
  • 1 艂y偶eczka soli
  • czosnek nied藕wiedzi
  • 1 艂y偶ka t艂uszczu (olej koko, smalec lub mas艂o klarowane ghee)

Przygotowanie:

Dyni臋 musimy wypestkowa膰 i obra膰. Kroimy j膮 w kostk臋 i lekko podgrzewamy na patelni z t艂uszczem. Podczas tej czynno艣ci dodajemy wszystkie przyprawy, ocet oraz mi贸d i dok艂adnie mieszamy tak, 偶eby wszystkie kawa艂eczki dyni by艂y r贸wnomiernie pokryte t艂uszczem i marynat膮.

Po 5 minutach podgrzewania przesypujemy dyni臋 na blach臋 z papierem do pieczenia, rozprowadzamy j膮 r贸wnomiernie na powierzchni blachy i pieczemy w 180 stopniach przez oko艂o 20 鈥 30 minut. Pod koniec pieczenia mo偶na w艂膮czy膰 termoobieg na jakie艣 5 鈥 10 minut, aby dynia 艂adnie si臋 zapiek艂a i lekko podsuszy艂a.

Tak膮 zapieczon膮, aromatyczn膮 kostk臋 dyniow膮 mo偶emy podawa膰 do obiadu jako zamiennik ziemniak贸w. R贸wnie dobrze smakuje w towarzystwie sadzonych jajek na 艣niadanie. Je艣li struktura zapieczonej dyni b臋dzie zwarta, a to zale偶y od jej rodzaju, to mo偶emy j膮 wykorzysta膰 do przygotowania sa艂atki jarzynowej.

Propozycja sa艂atki z pieczon膮 dyni膮:

Sk艂adniki:

  • pieczona dynia
  • jajka
  • awokado
  • og贸rki kiszone
  • majonez na oleju kokosowym (przepis klik)
  • musztarda Dijon (bez cukru)
  • s贸l, pieprz

Przygotowanie:

Jajka gotujemy nie d艂u偶ej jak 5 minut tak, aby 偶贸艂tko lekko si臋 艣ci臋艂o. Wiadomo, 偶e jajko gotowane na mi臋kko jest bardziej od偶ywcze i l偶ejsze do strawienia. Niestety przygotowuj膮c sa艂atk臋, krojenie jajka na mi臋kko mija si臋 z celem 馃檪 Jednak pami臋tajmy, 偶e im d艂u偶ej gotowane jajko, tym wi臋cej k艂opotu dla naszego 偶o艂膮dka, aby je strawi膰, oraz mniej warto艣ciowych sk艂adnik贸w od偶ywczych, kt贸re gin膮 pod wp艂ywem d艂ugotrwa艂ej obr贸bki termicznej.

Jajka, awokado i og贸rki kiszone kroimy. Dodajemy zapieczon膮 kostk臋 dyniow膮. Doprawiamy sol膮,  pieprzem i mieszamy z 艂y偶k膮 majonezu i musztardy.

Smacznego i na zdrowie!

 

ZOSTAW ODPOWIED殴

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola s膮 oznaczone *

Kamila Bachula - szcz臋艣liwa 偶ona i mama, z wykszta艂cenia jest nauczycielem j臋zyka angielskiego, ale z zami艂owania tworzy bloga Zdrowa Brz贸zka, kt贸ry powsta艂 z potrzeby serca. W 2009 roku wesz艂a do niestety rosn膮cego w liczb臋 grona CUdak贸w za spraw膮 zdiagnozowanego schorzenia Colitis Ulcerosa (WZJG). 艢wiadomie szukaj膮c przyczyny tej choroby autoimmunologicznej odkrywa 艣wiat holistycznego podej艣cia do zdrowia, kt贸re m贸wi, 偶e cz艂owiek sk艂ada si臋 nie tylko z cia艂a, ale i umys艂u i duszy. Narz臋dziami stosowanymi przez Kamil臋, kt贸re skutecznie jednocz膮 cia艂o, umys艂 i dusz臋, s膮 Ajurwed膮 (staro偶ytna medycyna indyjska) oraz joga i 艣miechoterapia.