Domowa apteczka Jestem tym, co jem

Woda – zdrowia doda!

woda

Temat wody to temat rzeka 馃檪 . Ka偶dy pewnie ju偶 s艂ysza艂, 偶e woda ma w艂a艣ciwo艣ci nawil偶aj膮ce, oczyszczaj膮ce, odm艂adzaj膮ce, uj臋drniaj膮ce itd. Woda to te偶 m.in. sk艂adowa  enzym贸w trawiennych i wielu innych substancji produkowanych przez nasz organizm ka偶dego dnia, a wi臋c jest ona niezb臋dna. A pomimo tego, ci膮gle obserwuj臋, 偶e w艣r贸d znajomych i moich najbli偶szych  jest problem z regularnym piciem wody. Sam fakt, 偶e nasze cia艂o jest zbudowane w oko艂o 70% z wody powinien nam da膰 ju偶 do my艣lenia. Przecie偶 te magazyny trzeba wymienia膰, 偶eby ca艂y system m贸g艂 sprawnie funkcjonowa膰. Chyba nie musz臋 si臋 ju偶 powtarza膰, 偶e m贸wi臋 tu o piciu wody, najlepiej wysokozmineralizowanej, a nie innych p艂yn贸w, typu kawa, herbata czy kolorowe  napoje.

Cz臋sto s艂ysz臋 od znajomych, 偶e musz膮 si臋 zmusza膰 do picia wody, a pragnienie czuj膮 tylko w upalne dni. Owszem jest to mo偶liwe, poniewa偶 nasz organizm to tak zmy艣lny mechanizm, 偶e jest w stanie przystosowa膰 si臋 do przer贸偶nych warunk贸w. Ale to wcale nie znaczy, 偶e nie potrzeba mu wody. Musimy go z powrotem nauczy膰, 偶e b臋dzie teraz dostawa艂 odpowiedni膮 dawk臋 wody dziennie (min. 1,5 litra) i z czasem wszystko si臋 ureguluje. Na pocz膮tku b臋dzie pewnie bieganina do toalety, ale to wszystko minie kiedy organizm zacznie korzysta膰 z nowych 藕r贸de艂 wody 馃檪 .

Jak zmobilizowa膰 si臋 do picia wody? Jedna z moich przyjaci贸艂ek wspomina艂a mi kiedy艣 o takiej aplikacji na telefon, kt贸ra przypomina艂a o piciu wody. Jest to jaki艣 spos贸b! Mo偶na te偶 wyznaczy膰 sobie,  偶e dziennie wypijamy 1,5-litrow膮 butelk臋 wody. Stawiamy tak膮 butelk臋 gdzie艣 na widoku, 偶eby sama o sobie przypomina艂a.

Co je偶eli jeste艣my przyzwyczajeni do picia kolorowych, s艂odzonych napoi i smak wody nam nie le偶y? Mo偶na tak膮 wod臋 troch臋 podrasowa膰 dodaj膮c na przyk艂ad limonk臋, cytryn臋 czy pomara艅cz臋. Mo偶na r贸wnie偶 delikatnie j膮 pos艂odzi膰 miodem. W upalne dni polecam pi膰 naturalny domowy izotonik: do du偶ej butelki z wod膮 wrzucamy plasterki limonki, cytryny lub pomara艅czy, dodajemy kilka szczypt soli himalajskiej lub k艂odawskiej i dos艂adzamy lekko miodem. Tak膮 mikstur臋 mo偶na sch艂odzi膰 w lod贸wce. Mo偶emy r贸wnie偶 doda膰 poszarpane li艣cie mi臋ty lub wkroi膰 艣wie偶ego imbiru (klik). Mo偶liwo艣ci jest troch臋 wi臋c eksperymentujmy, a偶 uzyskamy nasz w艂asny ulubiony smak 馃檪 . A z czasem odzwyczaimy si臋 od s艂odkiego i   b臋dzie nam smakowa膰 zwyk艂a czysta woda.

Kiedy najlepiej pi膰 wod臋? Zaraz po obudzeniu wypijmy przynajmniej 2 szklanki wody. To uzupe艂ni brak wody w organizmie, kt贸ra zosta艂a zu偶yta podczas snu, a dodatkowo rozbudzi nasz metabolizm. Na niekt贸rych takie dwie szklanki wody (mo偶na dodatkowo wcisn膮膰 cytryn臋) z samego rana dzia艂aj膮 lepiej jak kawa.

W trakcie dnia pami臋tajmy o jednej podstawowej zasadzie: wod臋 pijemy minimum p贸艂 godziny przed posi艂kiem i minimum 2 godziny po posi艂ku. Chodzi o to, aby nie przeszkadza膰 偶o艂膮dkowi w trawieniu. Wi臋cej na ten temat znajdziecie  w po艣cie na temat octu jab艂kowego (klik).

Jak organizm daje nam zna膰, 偶e ma za ma艂o wody? Pierwszym objawem mo偶e by膰 b贸l g艂owy, nawet migrenowy. W takim przypadku mo偶na wypi膰 spor膮 szklank臋 wody z 艂y偶eczk膮 soli himalajskiej lub k艂odawskiej i sokiem z po艂owy cytryny. Uczucie pragnienia czy sucho艣膰 w ustach to ju偶 znak, 偶e z wod膮 jest bardzo krucho. Nie powinni艣my w og贸le doprowadza膰 do takiego stanu. Je偶eli organizmowi brakuje wody przez d艂u偶szy czas, to skutkuje w r贸偶nego rodzaju zaburzenia, jak na przyk艂ad sucha sk贸ra, sucho艣膰 ga艂ek ocznych czy zatwardzenia, a nawet r贸偶nego rodzaju powa偶ne przewlek艂e choroby.

Opr贸cz wspomnianych w艂a艣ciwo艣ci nawadniaj膮cych i oczyszczaj膮cych, woda i jej niezwyk艂e struktury maj膮 moc u艣wiadamiaj膮c膮 nas w temacie wielu ciekawych zjawisk zachodz膮cych we wszech艣wiecie. Polecam Wam gor膮co wpis pt. „Tajemnice wody – Masaru Emoto” (klik).

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kuknij co dobrego jeszcze na Zdrowej Brz贸zce 馃槈

ZOSTAW ODPOWIED殴

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Kamila Bachula - szcz臋艣liwa 偶ona i mama, z wykszta艂cenia jest nauczycielem j臋zyka angielskiego, ale z zami艂owania tworzy bloga Zdrowa Brz贸zka, kt贸ry powsta艂 z potrzeby serca. W 2009 roku wesz艂a do niestety rosn膮cego w liczb臋 grona CUdak贸w za spraw膮 zdiagnozowanego schorzenia Colitis Ulcerosa (WZJG). 艢wiadomie szukaj膮c przyczyny tej choroby autoimmunologicznej odkrywa 艣wiat holistycznego podej艣cia do zdrowia, kt贸re m贸wi, 偶e cz艂owiek sk艂ada si臋 nie tylko z cia艂a, ale i umys艂u i duszy. Narz臋dziami stosowanymi przez Kamil臋, kt贸re skutecznie jednocz膮 cia艂o, umys艂 i dusz臋, s膮 Ajurwed膮 (staro偶ytna medycyna indyjska) oraz joga i 艣miechoterapia.