Jestem tym, co jem

Zupa z kiszonych pomidorów

Zupa z kiszonych pomidorów

Smak tej zupy zachwyci miłośników zupy pomidorowej i oraz zupy z kiszonych ogórków, ponieważ jest ona jakby połączeniem tych dwóch smaków. Jeżeli zakisiliśmy pomidory z dodatkiem papryczki chilli, dodatkowo zyskamy przyjemną ostrość, która w połączeniu z kwasowością, przełamaną słodkością marchewki i pietruszki daje bardzo oryginalny efekt końcowy.

Zachęcam Was wszystkich kochani do eksperymentów z kiszonkami. Wyjdźmy z ram tradycyjnych ogórków kiszonych, ponieważ kisić możemy praktycznie wszystkie warzywa i owoce, a nawet grzyby. Znawcy i maniacy domowych fermentacji potrafią fermentować również jajka, czy liście, z których później można przygotować pyszne napary, i wiele wiele innych produktów spożywczych. Na Facebooku znajdziecie specjalne grupy, gdzie otrzymacie mnóstwo wskazówek od doświadczonych wielbicieli kiszonek. Na Zdrowej Brzózce znajdziecie też kilka sprawdzonych przeze mnie przepisów (klik).

Sfermentowany pokarm spożywany bez obróbki termicznej uzupełnia naszą florę bakteryjną jelit (klik), tak istotną dla naszego zdrowia. Fermentacja rozkłada częściowo produkty spożywcze, przez co stają się one łatwiejsze do strawienia, a tym samym składniki odżywcze są lepiej wchłaniane w naszym organizmie. Kolejnym cennym walorem, jaki otrzymujemy podczas kiszenia to smak.

Nigdy nie spotkałam w sklepie kiszonych pomidorów, dlatego jedynym wyjściem jest tutaj zakiszenie ich samodzielnie. Przepis znajdziecie tutaj (klik).

Przepis na zupę z kiszonych pomidorów:

Składniki:

– 1,5 litra wody

– litrowy słoik z kiszonymi pomidorami, najlepiej w wersji na ostro z papryczką chilli

– 3 marchewki

– 2 pietruszki

– kawałek pora (opcjonalnie)

– 1/2 szklanki czerwonej soczewicy

– pieprz, kminek lub kumin

– sól ewentualnie

– 1 łyżka oleju kokosowego

Przygotowanie:

Zagotujmy wodę w garnku wraz z dużą szczyptą kminku lub kuminu, pokrojoną marchewką, pietruszką i porem oraz wypłukaną soczewicą. Warzywa i soczewicę gotujemy do miękkości. Pod koniec gotowania dodajemy łyżkę oleju kokosowego oraz kiszone pomidory. Możemy zdjąć skórkę z pomidorów, zanim dorzucimy je do zupy. Całość zagotowujemy i blendujemy na krem.

Teraz przechodzimy do ustalania smaku naszej zupy dolewając po trosze wody w kiszonych pomidorów. Kiedy już osiągniemy nasz smak, doprawiamy jeszcze pieprzem i ewentualnie solą, zagotowujemy i gotowe.

Smacznego i na zdrowie!

Kuknij co dobrego jeszcze na Zdrowej Brzózce 😉

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kamila Bachula - szczęśliwa mężatka, z wykształcenia jest nauczycielem języka angielskiego, ale z zamiłowania tworzy bloga Zdrowa Brzózka, który powstał z potrzeby serca. W 2009 roku weszła do niestety rosnącego w liczbę grona CUdaków za sprawą zdiagnozowanego schorzenia Colitis Ulcerosa (WZJG). Świadomie szukając przyczyny tej choroby autoimmunologicznej odkrywa świat zdrowego żywienia i zrównoważonego stylu życia, czego rezultatem jest blog Zdrowa Brzózka. Kamila kocha jogę i podróże motocyklowe, uwielbia gotować dla siebie i bliskich, ale także lubi wiedzieć co je.