Kamila Bachula

Holistyczne podejście do zdrowia – Ajurweda – Joga śmiechu

Jestem tym, co jem

Pasty warzywne na czerwonej soczewicy

Pasty warzywne to świetna alternatywa do pieczywa. Są też zdrowym dodatkiem do przeróżnych chrupkich przekąsek lub pieczonych ziemniaków zamiast ciężkich sosów i dipów. Takie pasty możemy kupić gotowe w sklepie, ale ich wykonanie jest całkiem proste i dość szybkie. A na pewno tańsze 😉

W sklepach pojawia się coraz więcej dobrej jakości produktów spożywczych. Co chwilę znajduję jakiś nowy produkt, który zaskakuje mnie swoim składem. Czasem pozwolę sobie na takie rarytasy jednak ich cena jest dość wysoka, co jest oczywiście uzasadnione. Chcesz dobrej jakości, płać więcej. Na szczęście wiele takich specjałów możemy przygotować w prosty sposób sami w domu i wyjdzie nas to dużo taniej.

Przykładowo, pojawia się coraz więcej warzywnych past, których skład jest naprawdę zachęcający. Skusiłam się na przetestowanie kilku smaków i byłam bardzo zadowolona z tego zakupu. To teraz wystarczy odtworzyć taką pastę, przecież skład jest na etykiecie 🙂 Z lekkimi modyfikacjami powstały u mnie dwie pyszne pasty warzywne na czerwonej ciecierzycy. Pasta z suszonymi pomidorami, a druga z czarnuszką.

Przepis na pastę warzywną z suszonymi pomidorami:

Składniki:

– 1 szklanka ugotowanej czerwonej soczewicy

– ½ korzenia średniego selera

– ½ szklanki oliwy z oliwek

– ½ szklanki domowego ketchupu (klik) lub dobrej jakości passaty pomidorowej

-2/3 szklanki suszonych pomidorów w oliwie

– 1 marchew

– 1 łyżeczka miodu

– sól, pieprz, bazylia i oregano

Przygotowanie:

Ciecierzycę gotujemy w lekko osolonej wodzie na miękko, odcedzamy i studzimy. Marchewkę i seler możemy zapiec w piekarniku lub ugotować. Pasta z pieczonych warzyw będzie bardziej wyrazista w smaku.

Suszone pomidory blendujemy na pastę. Dodajemy ostudzone warzywa i soczewicę. Blendujemy. Dodajemy oliwę, miód i przyprawy. Blendujemy.

Przepis na pastę warzywną z czarnuszką:

Składniki:

– 1 szklanka ugotowanej czerwonej soczewicy

– ½ korzenia średniego selera

– ½ szklanki pestek słonecznika

– ½ szklanki oliwy w oliwek

– sok z jednej cytryny

– 1 cebula

– 1 łyżeczka miodu

– 1 łyżeczka czarnuszki

– sól, pieprz

– 1 łyżeczka oleju kokosowego

Przygotowanie:

Dzień wcześniej zalewamy pestki słonecznika wodą.

Soczewicę i selera gotujemy w lekko osolonej wodzie na miękko, odcedzamy i studzimy.

Cebulkę kroimy drobno i lekko rumienimy na oleju kokosowym.

Odcedzony słonecznik blendujemy na gładką masę razem z oliwą i czarnuszką. Dodajemy ostudzony seler i soczewicę. Blendujemy.

Dodajemy miód, sok z cytryny i przyprawy. Blendujemy.

Na koniec łączymy pastę z przyrumienioną cebulką i posypujemy czarnuszką.

Pasty warzywne na czerwonej soczewicy mogą nam posłużyć za zdrowe dipy do warzywnych sticksów (klik).

Doskonale pasują też do pieczonych ziemniaków w kurkumie (klik) lub papryce (klik).

Na chlebie gryczanym (klik) też jest pysznie 🙂

Kuknij co dobrego jeszcze na Zdrowej Brzózce 😉

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Kamila Bachula - szczęśliwa żona i mama, z wykształcenia jest nauczycielem języka angielskiego, ale z zamiłowania tworzy bloga Zdrowa Brzózka, który powstał z potrzeby serca. W 2009 roku weszła do niestety rosnącego w liczbę grona CUdaków za sprawą zdiagnozowanego schorzenia Colitis Ulcerosa (WZJG). Świadomie szukając przyczyny tej choroby autoimmunologicznej odkrywa świat holistycznego podejścia do zdrowia, które mówi, że człowiek składa się nie tylko z ciała, ale i umysłu i duszy. Narzędziami stosowanymi przez Kamilę, które skutecznie jednoczą ciało, umysł i duszę, są Ajurwedą (starożytna medycyna indyjska) oraz joga i śmiechoterapia.