Jestem tym, co jem Przysmaki dla dzieci

Naleśniki z kaszy gryczanej – zdrowe, bezglutenowe

Naleśniki z kaszy gryczanej

Piekąc chleb z kaszy gryczanej co tydzień, raz dwa możemy przygotować szybkie naleśniki gryczane. Inspiracją do ich wykonania jest książka Smakoterapia. Oj sporo dzieje się w mojej kuchni od kiedy książka zawitała w moich progach. W roli głównej oczywiście kasza jaglana i gryczana – królowe bezglutenowych dań bezglutenowych.

Przepis na chleb gryczany (klik) znajdziecie na Zdrowej Brzózce. Wystarczy zwiększyć ilość zalanej kaszy, a następnie odebrać taką ilość, jaką chcemy użyć na naleśniki. Konsystencja ciasta po dodaniu jajka, zależy od naszych upodobań. Im rzadsze ciasto, tym naleśniki wyjdą cieńsze. Z ciasta możemy przygotować też grubsze placki. Ciasto zachowuje się na patelni jak zwykły naleśnik z mąki pszennej. Możemy go odwracać podrzucając nim w powietrzu 😉 .

Czy jajko jest koniecznie?

Otóż nie. Sama zblendowana kasza z wodą również da nam pysznego naleśnika. Do ciasta możemy dodawać przeróżne przyprawy, w zależności od tego czy planujemy przygotować naleśniki wytrawne, czy na słodko. Nie zaszkodzi odrobina soli, kurkumy, pieprzu, czy cynamonu.

Przepis na naleśniki z kaszy gryczanej

Składniki:

  • kasza gryczana biała, niepalona
  • woda
  • ewentualnie jajko

Przygotowanie:

Kaszę gryczaną płuczemy, zalewamy wodą i pozostawiamy do namoczenia na 12 godzin. Po tym czasie płuczemy kaszę i zalewamy świeżą, taką ilością, aby po zblendowaniu powstała konsystencja ciasta na naleśniki. Dodajemy ewentualnie jajko i przyprawy.

Do pierwszego naleśnika użyjmy na patelni trochę tłuszczu nasyconego (olej koko, masło ghee). Do kolejnych nie będzie już potrzebny.

 

Smacznego i na zdrowie!

Wariacje naleśnikowe Zdrowej Brzózki – zbiór z całego roku 😉

Domowe powidło śliwkowe bez cukru (klik)
Naleśnik z kiełkami (klik), które możemy przygotować w domu.



Podziel się swoją energią 😀 tak, jak ja dzielę się swoją

Wsparcie dla Zdrowej Brzózki (klik)

Wsparcie dla Zdrowej Brzózki
Wsparcie dla Zdrowej Brzózki (klik)



Kuknij co dobrego jeszcze na Zdrowej Brzózce 😉

6 KOMENTARZY

  1. Pyszne:-) Wyszły jak na zdjęciu. Dodatki: imbir, cynamon do ciasta. Banany i trochę miodu do środka. Palce lizać. Dzięki.

  2. Do tej pory, z różnym powodzeniem robiłam naleśniki z mąki gryczanej. Dziś po raz pierwszy zrobiłam z Pani przepisu, czyli z kaszy. Wyszły wspaniałe, łatwo się smażyły. Dziękuję za przepis. 😊

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kamila Bachula - szczęśliwa mężatka, z wykształcenia jest nauczycielem języka angielskiego, ale z zamiłowania tworzy bloga Zdrowa Brzózka, który powstał z potrzeby serca. W 2009 roku weszła do niestety rosnącego w liczbę grona CUdaków za sprawą zdiagnozowanego schorzenia Colitis Ulcerosa (WZJG). Świadomie szukając przyczyny tej choroby autoimmunologicznej odkrywa świat zdrowego żywienia i zrównoważonego stylu życia, czego rezultatem jest blog Zdrowa Brzózka. Kamila kocha jogę i podróże motocyklowe, uwielbia gotować dla siebie i bliskich, ale także lubi wiedzieć co je.