Ciało – Umysł – Dusza

Jestem CUDem – Jesteś DUDem

Jestem tym, co jem

Dania z naczynia żaroodpornego

Dania z naczynia żaroodpornego (nie mylić z żaroopornym 😉 ) to świetny pomysł, gdy mamy mało czasu. Zazwyczaj rano przed pracą przygotowuję sobie warzywa i mięso, obsypuję solą i przyprawami i chowam w naczyniu żaroodpornym do lodówki. Kiedy wracam do domu od razu nastawiam piekarnik i wkładam zamknięte naczynie. Tym o to sposobem mamy  1,5 h do wykorzystania zanim zjemy obiad 🙂 . Tego dania nie da się zepsuć.

Na załączonym zdjęciu danie składa się z warzyw:  marchew, pietruszka, cebula, czosnek i batat. Do tego pieczarki oraz mielona karkówka wieprzowa z chowu tradycyjnego.

Przygotowanie dania: płuczemy warzywa, obieramy i kroimy. To samo z pieczarkami. Osobiście wolę układać twardsze warzywa na dnie naczynia, a dopiero na nich układam mięso i warzywa, które szybciej miękną. Dzięki temu warzywa duszą się w mięsnym wywarze i pięknie przechodzą jego smakiem. Przyprawy według uznania. U mnie była oczywiście sól kłodawska, pieprz, papryka i duża ilość oregano. Jeżeli mięso jest chude, to dodajmy trochę smalcu lub oleju kokosowego.

Pieczemy w 180 stopniach przez 1,5 h.

Inne propozycje składników do dań w naczyniu żaroodpornym:

–  dynia, pietruszka, cebula, czosnek, kalafior + porcje karkówki (polecam najpierw delikatnie podsmażyć kawałki karkówki na oleju kokosowym, aby mięso się zamknęło, natomiast kalafiora układam na samym wierzchu przez co robi się taki kruchy)

–  brokuł, cukinia, pieczarki + filet drobiowy + 2 solidne łyżki oleju kokosowego (ponieważ filet jest chudy)

–  ziemniaki, marchew, cebula  + boczek z chowu tradycyjnego

Jeśli dania wyjdą zbyt suche to następnym razem podlejcie je bulionem lub zwykłą wodą. To wszystko zależy od jakości i rodzaju mięsa, ale też od zawartości wody w warzywach.

Smacznego i na zdrowie!



Podziel się swoją energią 😀 tak, jak ja dzielę się swoją

Wsparcie dla Zdrowej Brzózki (klik)

Wsparcie dla Zdrowej Brzózki
Wsparcie dla Zdrowej Brzózki (klik)



Kuknij co dobrego jeszcze na Zdrowej Brzózce 😉

2 KOMENTARZE

  1. Fajnie, tylko proszę o jakieś lepsze zdjęcia. Wiem, że dania przygotowane w ten sposób nie są jakieś wybitnie fotogeniczne, ale ważna jest ekspozycja zachęcająca 😉
    Trzymam kciuki i podejmuję wyzwanie chleba gryczanego! 🙂

    • 😀 tak myślałam, że pojawi się komentarz co do zdjęć 🙂 na razie bardziej zachęcam opisem dania, ale nad zdjęciami też popracuję! Dziękuję za uwagę 🙂

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Kamila Bachula - szczęśliwa mężatka, z wykształcenia jest nauczycielem języka angielskiego, ale z zamiłowania tworzy bloga Zdrowa Brzózka, który powstał z potrzeby serca. W 2009 roku weszła do niestety rosnącego w liczbę grona CUdaków za sprawą zdiagnozowanego schorzenia Colitis Ulcerosa (WZJG). Świadomie szukając przyczyny tej choroby autoimmunologicznej odkrywa świat zdrowego żywienia i zrównoważonego stylu życia, czego rezultatem jest blog Zdrowa Brzózka. Kamila kocha jogę i podróże motocyklowe, uwielbia gotować dla siebie i bliskich, ale także lubi wiedzieć co je.