Jestem tym, co jem Przysmaki dla dzieci

Cytrynowy pudding na mleku kokosowym

Kokos to tak cudowny i wielofunkcyjny owoc, że gdybym miała wybrać pomiędzy nim, a bananem to ciężko byłoby mi stwierdzić, który z nich zajmuje pierwsze miejsce wśród moich ulubionych produktów w kuchni. Kokos daje nam olej kokosowy, mąkę, wiórki, płatki, wodę kokosową i oczywiście mleko kokosowe.  Skoro „jestem tym, co jem” to pewnie prędzej czy później zamienię się w kokosa! 😀 Jednak zanim się to stanie, zapraszam Was na pudding cytrynowy na mleku kokosowym.

Mleko kokosowe, według mnie, nie ma sobie równych. Pod warunkiem, że kupimy mleko o dobrej jakości lub zrobimy je sami z wiórków kokosowych. Nigdy nie próbowałam jeszcze sama przygotowywać mleka w ten sposób, ale jak tylko najdzie mnie na takie przedsięwzięcie to zaraz podzielę się z Wami moimi wrażeniami 🙂 .

Na ten moment polegam na gotowym mleku firmy Real Thai. W składzie jest tylko ekstrakt z kokosa 85% i woda, i takich właśnie produktów szukajcie w sklepach. Mleko kokosowe dobrej jakości będzie się rozwarstwiać, ponieważ nie ma w składzie żadnych stabilizatorów, ani innych wynalazków, które sztucznie utrzymują równomiernie płynną konsystencję. Zamiast truć się szkodliwymi wypełniaczami wystarczy dobrze wstrząsnąć opakowaniem przed otwarciem i trochę podgrzać mleko przed użyciem, aby jego konsystencja była miła dla oka.

Bo w kartonie taniej :P
Bo w kartonie taniej 😛

Mleko kokosowe do „chudych” produktów nie należy, ponieważ zawiera spore ilości tłuszczów, ale na szczęście są to zdrowe i lekkostrawne tłuszcze, bowiem składają się z kwasów tłuszczowych średniołańcuchowych (MCT).  Ich trawienie jest łatwiejsze od pozostałych tłuszczów o dłuższych łańcuchach węglowych, przez co są idealnym rozwiązaniem dla osób po resekcji pęcherzyka żółciowego. Ich budowa ułatwia również ich wchłanianie z przewodu pokarmowego, dzięki czemu bardzo szybko odczuwamy przypływ energii. Dlatego połączenie kawy z mlekiem kokosowym, albo jeszcze lepiej z olejem kokosowym, daje niezłego kopa 🙂 .  W puddingu cytrynowym kawy nie ma, ale ten deser też doładuje nas energetycznie.

Przepis na pudding cytrynowy na mleku kokosowym:

Składniki:

–  ½ szklanki soku z cytryny

–  3 łyżki żelatyny

–  ½ szklanki ciepłej wody

–  2 szklanki mleka kokosowego

–  ¼ łyżeczki ekstraktu z wanilii lub laska wanilii

–  2 łyżki miodu

Przygotowanie:

Jeżeli nie mamy ekstraktu z wanilii dobrej jakości to kroimy wzdłuż laskę wanilii. Wyciągamy nożem ziarenka i wszystko gotujemy w połowie szklanki wody. Gdy wywar lekko przestygnie, rozpuszczamy w nim żelatynę, a następnie dodajemy do niej miód i sok z cytryny.

W osobnym garnuszku podgrzewamy lekko mleko kokosowe tak, żeby jego konsystencja zrobiła się gładka. Na koniec łączymy mleko z przygotowaną wcześniej mieszaniną i dokładnie łączymy wszystkie składniki. Płyn rozlewamy do pucharków i odstawiamy w chłodne miejsce.  Kiedy deser dobrze stężeje, jest gotowy do podania. Pudding sam w sobie jest smaczny i treściwy, ale może nam posłużyć jako baza do bardziej bogatych deserów.

Smacznego!

Pudding cytrynowy świetnie się komponuje z kremem czekoladowym z awokado! Przepis już wkrótce :)
Pudding cytrynowy świetnie się komponuje z kremem czekoladowym z awokado! Przepis znajdziecie tutaj 🙂

Kuknij co dobrego jeszcze na Zdrowej Brzózce 😉

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kamila Bachula - szczęśliwa mężatka, z wykształcenia jest nauczycielem języka angielskiego, ale z zamiłowania tworzy bloga Zdrowa Brzózka, który powstał z potrzeby serca. W 2009 roku weszła do niestety rosnącego w liczbę grona CUdaków za sprawą zdiagnozowanego schorzenia Colitis Ulcerosa (WZJG). Świadomie szukając przyczyny tej choroby autoimmunologicznej odkrywa świat zdrowego żywienia i zrównoważonego stylu życia, czego rezultatem jest blog Zdrowa Brzózka. Kamila kocha jogę i podróże motocyklowe, uwielbia gotować dla siebie i bliskich, ale także lubi wiedzieć co je.