Kamila Bachula

Holistyczne podej艣cie do zdrowia – Ajurweda – Joga 艣miechu

Jestem tym, co jem

Cukiniowe placuszki

Cukiniowe placuszki

Sezon na cukini臋 jeszcze trwa! Z tym warzywem mo偶na wiele 馃檪 . Nadaje si臋 do jedzenia na surowo w sa艂atkach i na ciep艂o. S膮 r贸偶ne odmiany tego warzywa, ale generalnie  im m艂odsze cukinie,  tym smaczniejsze. Z wi臋kszych okaz贸w,  po wydr膮偶eniu pestek, mo偶na przygotowa膰 pyszne zapiekanki z farszem z ry偶u, pieczarek i mi臋sa. Natomiast w po艂膮czeniu z pomidorami, papryk膮 i cebul膮 tworzy pyszne leczo. Mo偶na z niej tak偶e przygotowa膰 na szybko aromatyczne placuszki.

Z cukinii upieczemy te偶 rewelacyjne w smaku brownie (klik).

Cukini臋 dodaj臋 do wielu potraw. Uwielbiam jej smak po podduszeniu na oleju kokosowym z cebulk膮. Wystarczy dorzuci膰 jeszcze jajka i powstaje przepyszne i zdrowe 艣niadanie!

Cukinia idealnie sprawdzi si臋 do upieczenia wilgotnego ciasta. Cukiniowe brownie (klik) to jest to! 馃榾

Z jej pomoc膮 mo偶emy r贸wnie偶 wzbogaci膰 nasz膮 flor臋 bakteryjn膮 jelit (klik)Wystarczy przygotowa膰 z niej kiszonk臋 (klik) 馃檪 . Tart膮 cukini臋 kisimy albo sam膮, albo w po艂膮czeniu z innymi warzywami, na przyk艂ad, z marchewk膮.

A teraz zapraszam Was na  prosty przepis na placuszki z cukinii w dw贸ch wersjach,  z jajkami i bez. Z uwagi na obecn膮 w naszym domu alergi臋 na jajka niekt贸re przepisy musz臋 modyfikowa膰, co nie zawsze wychodzi. Z tymi placuszkami, na szcz臋艣cie, nie by艂o problemu 馃檪 .

Przepis na cukiniowe placuszki

Sk艂adniki:

– 1 艣rednia cukinia

– 3 – 4 z膮bki czosnku

– p臋czek 艣wie偶ej bazylii

– 2 jajka (lub 3 艂y偶ki mielonego lnu do opcji bez jajek)

– 3 艂y偶ki m膮ki kokosowej

– 1 p艂aska 艂y偶eczka soli

– 2 艂y偶ki oleju kokosowego

Przygotowanie:

Najpierw zetrzyjmy umyt膮 cukini臋 na tarce na du偶ych oczkach. Do miski z cukini膮 dodajemy posiekan膮 bazyli臋, pokrojony czosnek, przyprawy, olej kokosowy i mieszamy. Nast臋pnie wbijamy jajka lub posypujemy r贸wnomiernie mas臋 lnem i ponownie mieszamy. W wersji bez jajek  trzeba dobrze wymiesza膰 mas臋 z lnem tak, 偶eby nie zosta艂y grudki. Na koniec opr贸szamy mas臋 m膮k膮 kokosow膮 i znowu mieszamy. M膮ka kokosowa w kuchni to 艣wietny bezglutenowy zamiennik tradycyjnej m膮ki pszennej. Praca z ni膮 jednak mocno si臋 r贸偶ni poniewa偶 ta m膮ka bardzo szybko ch艂onie wilgo膰. Potrzeba praktyki, 偶eby  nauczy膰 si臋 jak ciasto b臋dzie si臋 zachowywa膰 przyk艂adowo z dwoma, a jak z trzema  艂y偶kami tej m膮ki, poniewa偶 r贸偶nica mo偶e si臋 okaza膰 bardzo du偶a w konsystencji i ko艅cowym efekcie 馃檪 .

Tak przygotowan膮 mas臋 mo偶na teraz podda膰 obr贸bce termicznej na dwa sposoby. Albo usma偶y膰 na chrupko na oleju kokosowym (ale tutaj polecam tylko wersj臋 jajeczn膮), albo upiec placuszki w piekarniku, co jest oczywi艣cie zdrowszym wyborem. Pami臋tajmy, 偶e ka偶de sma偶enie, a w szczeg贸lno艣ci wtedy,  kiedy potrawa ju偶 br膮zowieje, nawet na oleju kokosowym, nie jest korzystne dla naszego zdrowia. Staram si臋 jak najmniej sma偶y膰 dlatego  na przygotowanie placuszk贸w z cukinii wybra艂am piekarnik: 180 stopni i 20 do 30 minut pieczenia 鈥 w zale偶no艣ci od tego jak du偶e placuszki uformujemy.

Smacznego i na zdrowie!

Kuknij co dobrego jeszcze na Zdrowej Brz贸zce 馃槈

ZOSTAW ODPOWIED殴

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola s膮 oznaczone *

Kamila Bachula - szcz臋艣liwa 偶ona i mama, z wykszta艂cenia jest nauczycielem j臋zyka angielskiego, ale z zami艂owania tworzy bloga Zdrowa Brz贸zka, kt贸ry powsta艂 z potrzeby serca. W 2009 roku wesz艂a do niestety rosn膮cego w liczb臋 grona CUdak贸w za spraw膮 zdiagnozowanego schorzenia Colitis Ulcerosa (WZJG). 艢wiadomie szukaj膮c przyczyny tej choroby autoimmunologicznej odkrywa 艣wiat holistycznego podej艣cia do zdrowia, kt贸re m贸wi, 偶e cz艂owiek sk艂ada si臋 nie tylko z cia艂a, ale i umys艂u i duszy. Narz臋dziami stosowanymi przez Kamil臋, kt贸re skutecznie jednocz膮 cia艂o, umys艂 i dusz臋, s膮 Ajurwed膮 (staro偶ytna medycyna indyjska) oraz joga i 艣miechoterapia.