Jestem tym, co jem

Chia i goja – odżywczy duet

Chia i goja to doskonały duet odżywczych składników, a połączone z mlekiem kokosowym i dojrzałym owocem kiwi dają nam przepyszne i mega zdrowe danie. Powstały pudding polecam na deser, ale jest to też świetna opcja na pożywne, lekkie śniadanie. To niepozorne połączenie zaledwie kilku składników zaspokoi wiele potrzeb naszego organizmu z samego rana i doda nam energii na cały dzień.

O zachęcających właściwościach prozdrowotnych nasion chia pisałam we wcześniejszym wpisie, przy okazji przepisu na bardzo prosty kakaowy deser (klik). Kiedy połączymy przeciwzapalną moc kwasów omega 3 z nasion szałwii hiszpańskiej z jagodami goji, znanymi i cenionymi w tradycji chińskiej i tybetańskiej od 2000 lat, skomponujemy lekkie, doskonałe danie.

Owoce goji nazywane są owocami długowieczności lub czerwonymi diamentami. Należą do grupy produktów super foods z uwagi na wysoką zawartość witaminy E i witaminy A, czyli jednych z najsilniejszych antyoksydantów. Uzupełniając te związki o najbardziej znaną i docenianą przeciwzapalną witaminę C, którą znajdziemy w owocu kiwi, tworzymy we własnej kuchni, w warunkach domowych, posiłek hamujący stany zapalne w naszym organizmie. Dodatkowo jest to posiłek regulujący trawienie i poprawiający perystaltykę naszych jelit dzięki pęczniejącym nasionkom chia.

Jeśli chcesz razem ze Zdrową Brzózką świadomie zadbać o swoje zdrowie, wpisz się do newslettera 🙂

Przepis na pudding chia z owocami goji:
Składniki:

  • 3 łyżeczki nasion chia
  • 3 łyżeczki owoców goji
  • 50 ml mleka kokosowego (z uwagi na dobry skład polecam real thai)
  • 100 ml przegotowanej ciepłej wody
  • 1 dojrzałe kiwi
  • 1 łyżeczka wiórków kokosowych

Przygotowanie:

Nasiona chia i owoce goji zalewamy mlekiem kokosowym rozcieńczonym z dobrze ciepłą, przegotowaną wodą. Dodajemy wiórki kokosowe i dokładnie mieszamy wszystkie składniki.

Odstawiamy na przynajmniej 30 minut, aby nasiona chia utworzyły strukturę puddingu, a owoce goi lekko rozmiękły. Na wierzchu układamy pokrojone kiwi i ot cała filozofia 🙂 .

Smacznego i na zdrowie!

Zamiast kiwi, możemy użyć chociażby banana i wcześniej wymoczonych w wodzie migdałów 😉 . Prosto, smacznie i zdrowo, czyli tak jak lubię!

Kuknij co dobrego jeszcze na Zdrowej Brzózce 😉

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kamila Bachula - szczęśliwa mężatka, z wykształcenia jest nauczycielem języka angielskiego, ale z zamiłowania tworzy bloga Zdrowa Brzózka, który powstał z potrzeby serca. W 2009 roku weszła do niestety rosnącego w liczbę grona CUdaków za sprawą zdiagnozowanego schorzenia Colitis Ulcerosa (WZJG). Świadomie szukając przyczyny tej choroby autoimmunologicznej odkrywa świat zdrowego żywienia i zrównoważonego stylu życia, czego rezultatem jest blog Zdrowa Brzózka. Kamila kocha jogę i podróże motocyklowe, uwielbia gotować dla siebie i bliskich, ale także lubi wiedzieć co je.